Najczęściej zadawane pytania

GazHelp.pl to jeden z nielicznych portali w Polsce umożliwiający zakup gazu do własnych zbiorników gazowych przez internet. Obsługujemy następujące obszary w kraju: mazowieckie, podlaskie, lubelskie, łódzkie, warmińsko-mazurskie, wielkopolskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie. Przygotowaliśmy zestaw najbardziej ciekawych, problematycznych oraz najważniejszych pytań wraz z odpowiedziami. Jest to tzw. baza wiedzy, gdzie zasięgną Państwo niezbędnych informacji, ważnych wskazówek dotyczących sprzedaży  i dostawy gazu płynnego propan od GazHelp.pl

Jeśli w aktualnej bazie wiedzy nie znajdują Państwo odpowiedzi na swoje zapytanie. zachęcamy do skontaktowania się z nami za pomoca adresu e-mail: kontakt@gazhelp.pl. Dzięki Państwu będziemy w stanie udoskonalać nasz portal poprzez dodawanie Państwa zapytań do obecnej listy i aktualizować naszą stronę internetową. Wszystko jest z myślą o Państwu i powiększeniu komfortu korzystania z naszych usług.

Ogólne pytania

Dlaczego wybrać GazHelp.pl

Odpowiedź jest bardzo prosta. Oferujemy Państwu:

  • błyskawiczny i bardzo prosty w użyciu proces zamawiania;
  • minimum formalności i brak zobowiązań umownych
  • obsługa Klienta na wysokim poziomie
  • bezpieczne płatności w internecie
  • atrakcyjny i przejrzysty cennik

Co muszę zrobić, aby zamówić dostawę gazu propan?

Nasz system zamówień gazu propan jest bardzo prosty i przejrzysty. W celu złożenia i opłacenia zamówienia należy użyć kalkulatora dostępnego na naszej stronie internetowej – kliknij tutaj. W pierwszym etapie zamówienia należy wybrać pojemność zbiornika (2 700l, 4 850l, 6 400l) i przejść do kolejnego etapu zamówienia klikając przycisk Dalej. W kolejnym oknie prosimy Państwa o wskazanie lokalizacji zbiornika grzewczego do którego planowana jest dostawa. W przypadku, gdy obsługiwany jest wskazany obszar zostanie uruchomiony kolejny etap zamówienia, w którym należy wprowadzić interesującą Państwa ilość L do zamówienia lub zaznaczyć opcję „chcę napełnić do pełna” i wskazać obecny stan zbiornika LPG. Zostanie wskazana finalna już cena zamawianego produktu wraz z dostawą. W tym etapie należy przejść do formularza płatności. Prosimy o szczegółowe zapoznanie się z treścią / regulaminem oraz zgodnie ze wskazówkami uzupełnić formularz i zamówić gaz propan z płatnością elektroniczną (BLIK, przelewy bankowe, szybkie przelewy).

Chcę zamontować zbiornik na gaz w gospodarstwie domowym. Co muszę wiedzieć?

Używane są dwa rodzaje zbiorników grzewczych wykorzystywanych do montażu w gospodarstwie domowym: naziemne i podziemne.

 

Zbiornik podziemny wymaga zdecydowanie dużo mniej miejsca niż zbiornik naziemny, ponieważ jest, jak sama nazwa wskazuje, montowany pod ziemią, tym samym gwarantuje bardzo dobrą ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. W przypadku, gdy posiadają Państwo wystarczająco dużo miejsca na swojej posesji, ogrodzie, podwórku wtedy wykorzystywany zazwyczaj jest zbiornik naziemny.

 

Armatura w zbiorniku koniecznie musi być zabezpieczona przed osobami trzecimi i osobami nieupoważnionymi. Wykorzystywana do tego jest pokrywa zaworu  lub zamykana pokrywa studzienki… a w niektórych sytuacjach nawet przez wykonanie ogrodzenia instalacji zbiornika. Zabrania się zdecydowanie używania otwartego ognia oraz palenia tytoniu w pobliżu zbiornika. Zalecamy, aby obszar otaczający zbiornik nie posiadał roślin, drzew, krzewów – powodem jest szybkie dostanie się do zbiornika w każdym momencie.

 

Teren w okół instalacji gazowej (zbiornika grzewczego) powinien być zawsze wolny od źródeł płomienia, zapłonu tj. połączenie elektryczne lub różnego rodzaju urządzenia pod napięciem. Podczas napełniania zbiornika na gaz płynny musi być on koniecznie wolny od źródeł energii elektrycznej lub innych źródeł generujących płomień. Na czas procesu napełniania gazu należy wyłączyć z eksploatacji takie urządzenia jeśli są one dostępne.

 

Zbiorniki na gaz płynny propan posiadają na skorupie zewnętrznej specjalną powłokę, która odbija promienie słońca. Zalecamy utrzymywać swoje zbiorniki LPG w czystości, tak aby były one w pełnie bezpieczne i chronione przed nagrzewaniem słonecznym.

Zgodnie z §179 rozporządzeniem Ministra Infrastruktury  i Budownictwa z 14 listopada 2017 r. określono minimalne odległości zbiorników naziemnych oraz podziemnych od budynków i innych obiektów zabudowanych.

  • Zbiornik 2 700L naziemny [3 metry] / Zbiornik 2 700L podziemny [1 metr]
  • Zbiornik 4 850L naziemny [5 metrów] / Zbiornik 4 850L podziemny [2,5 metra]
  • Zbiornik 6 400L naziemny [7,5 metra] / Zbiornik 6 400L podziemny [3 metry]

Odległość zbiorników grzewczych z gazem od granicy działki budowlanej:

  • Zbiornik naziemny o pojemności 2 700L – 1,5 metra
  • Zbiornik naziemny o pojemności 4 850L – 2,5 metra
  • Zbiornik naziemny o pojemności 6 400L – 3,75 metra

Niezależnie od rozmiaru i rodzaju zbiornika grzewczego, powinno się umieszczać je w następującej odległości:

  • 5 metrów od studzienek
  • 3 metry od sieci elektroenergetycznej
  • 15 metrów od sieci elektroenergetycznej

Jaki rozmiar zbiornika wybrać do mojego domu?

W przypadku domów jednorodzinnych najczęstszym wyborem jest zakup zbiornika grzewczego o pojemności 2 700l. Natomiast wybór takiego zbiornika powinien być ściśle związany z powierzchnią do ogrzania, ilością mieszkańców w gospodarstwie domowym. Jeśli posiadają państwo duży dom zalecamy zastanowić się czy nie lepszym rozwiązaniem byłby zbiornik na gaz płynny o pojemności 4 800l.

Gdzie znajdują się dane techniczne zbiornika?

Dane techniczne tj.: producent, nr zbiornika, rok produkcji, dopuszczalne nadciśnienie robocze, maksymalna zawartość  znajdują się na tabliczce znamionowej. Umiejscowiona ona jest przy armaturze w przypadku zbiornika naziemnego.  W przypadku zbiornika podziemnego tabliczka znamionowa znajduje się w szybie włazu. Dane techniczne zbiornika można również znaleźć  w książce rewizji zbiornika – w przypadku budowy instalacji grzewczej na gaz przed 2020r.

Okresowe badania techniczne zbiornika. O czym pamiętać?

  • rewizja zewnętrzna podczas eksploatacji zbiornika – co 3 lata.
  • rewizja wewnętrzna
    • zbiornik podziemny – co 6 lat
    • zbiornik naziemny – co 12 lat
  • próba ciśnieniowa zbiornika co 12 lat
  • kontrola działania zaworów bezpieczeństwa
    • raz na 12 miesięcy
    • raz na 9 lat w obecności Inspektora UDT

UDT - Co to jest?

Skrót UDT pochodzi od pełnej nazwy Urząd Dozoru Technicznego. Jest państwową osobą prawną działającą w obszarze bezpieczeństwa urządzeń technicznych w oparciu o szereg aktów prawnych, przede wszystkim ustawę z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym

Gaz grzewczy propan - Co to właściwie jest?

Gaz grzewczy propan, nazywany bardzo często w skrócie LPG jest gazem skroplonym. Używany jako gaz, ale przechowywany w pojemnikach pod ciśnieniem jest cieczą. Należy do najbardziej wszechstronnych źródeł zasilania. Jest jednym z najbardziej popularnym paliwem do ogrzewania domów, przedsiębiorstw i gospodarstw rolnych. Ma ono wiele zalet, jest nie tylko wygodne ale i ekologiczne oraz wysoce ekonomiczne.

Jaki gaz dostarczamy?

GazHelp.pl dostarcza wysokiej jakości gaz płynny propan do Państwa zbiorników. Gaz ten jest zgodny z polską normą PN-C-9600;1998. Tym samym gwarantujemy niezmienna jakość sprzedawanego produktu. Ogrzewanie domu, przedsiębiorstwa czy gospodarstwa rolnego gazem od GazHelp.pl gwarantuje większą żywotność urządzeń grzewczych oraz zbiornika. Jakość oferowanego toawru jest dla nas priorytetem!

Polska norma PN-C-96008;1998 - Co to jest?

Polska norma PN-C-96008;1998 została uchwalona przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną ISO i dotyczy przetworów naftowych, gazów węglowodorowych, gazów skroplonych. To znaczy, że produkt sprzedawany koniecznie musi posiadać co najmniej 90% propanu. Dla Klientów może to stanowić gwarancję niezmiennej jakości towaru, ekologicznego spalania, jak i długiego korzystania z instalacji gazowej / grzewczej.

Czy możliwe jest wyczuć ulataniający się gaz ze zbiornika?

Tak. W przypadku, gdy zbiornik zostanie uszkodzony i będzie ulatniał się gaz propan będzie on wysoce odczuwalny. Pozwoli to niezwłocznie odpowiednio zareagować w takiej sytuacji.

Co robić gdy ze zbiornika zacznie ulatniać się gaz?

Należy niezwłocznie

  • poinformować o zaistniałej sytuacji serwisanta technicznego,
  • zgodnie z zaleceniami serwisanta uzgodnić dalsze poczynania
  • w niebezpiecznych sytuacji, gdzie słychać duży wyciek gazu, który jest potwierdzonym specyficznym syceniem  należy zakręcić zawór poboru fazy gazowej. Znajduje się on na zbiorniku. Zamknąć główne urządzenie odcinające
  • Do momentu dotarcia serwisanta należy zabezpieczyć miejsce wycieku gazu przed pożarem oraz powiadomić o takiej sytuacji mieszkańców
  • Kategorycznie nie używać otwartego ognia w przestrzeni zbiornika i w jego pobliżu.

Proszę pamiętać, że nie należy polewać wodą miejsca wycieku. Jedynymi środkami zapobiegawczymi w celu ugaszenia to: piana, proszek, piasek lub ziemia.

Czy moje dane personalne wprowadzone na stronie są bezpieczne?

Zachęcamy do zapoznania się z naszą polityką prywatności. Zapewniamy, że dane wszystkich użytkowników są bezpiecznie przechowywane w bazie danych. Nigdy nie zostaną przekazane osobom trzecim. GazHelp.pl jedynie może wykorzystać dane użytkownika w celach kontaktowych.

Kto jest właścicielem GazHelp.pl

Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry’s standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

W jaki sposób mogę się skonaktować z Państwem?

W przypadku chęci skontaktowania się z nami zachęcamy do trzech form. Pierwszą z nich jest kontakt telefoniczny – +48 732 999 000. Nasze Centrum Obsługi Klienta pracuje w dni robocze od godziny 08:00 do 16:00. Kolejną formułą jest skorzystanie z formularza kontaktowego, który znajduję się na podstronie kontakt (kliknij tutaj). Trzecim sposobem kontaktu z nami jest bezpośrednio użycie adresu e-mail: kontakt@gazhelp.pl

Gwarantujemy, że odpowiemy na każdą wysłaną wiadomość.

Prosimy jednak pamiętać że GazHelp.pl realizuje zamówienia Online z przedpłatą. Nie realizujemy zamówień składanych telefonicznie.

Dostawy gazu

Jaki jest czas oczekiwania na dostawę gazu

Dołożymy wszelkich starań, aby zamówiony gaz dotarł do Państwa w przeciągu 5 dni roboczych od potwierdzenia realizacji płatności. Jednak w przypadku dużej ilości zamówień oraz sytuacji niezależnych od nas czas ten może się wydłużać nawet do 10 dni roboczych.

Czy zostanę poinformowany o planowanej dacie dostawy gazu?

Tak. Dzień przed planowaną dostawą nasze Centrum Obsługi Klienta poinformuje Państwa o dostawie. W wiadomości e-mail / sms zostaną przekazane takie informacje jak: termin dostawy, przedział czasowy dostawy, np. 09:00-10:00 oraz numer kontaktowy do kierowcy.

Jeżeli planowany termin dostawy Państwu nie odpowiada, należy niezwłocznie poinformować nasze Centrum Obsługi Klienta o takiej sytuacji – wtedy ustalimy nową datę dostawy.

Gdzie dostarczają Państwo gaz?

Na chwilę obecną GazHelp.pl dostarcza gaz w konkretnych województwach Polski. Tymi województwami są: mazowieckie, podlaskie, lubelskie, pomorskie, kujawsko-pomorskie, lubelskie, warmińsko-mazurskie, łódzkie, wielkopolskie. W przypadku, gdy wejdą nowe obszary dostaw gazu propan od razu uaktualnimy informacje na wszystkich naszych social mediach, w tym stronę internetową.

Do jakich zbiorników dostarczają Państwo gaz?

Gaz propan dostarczamy do zbiorników o każdej pojemności – 2 700l, 4850l, 6200l oraz większych. Należy jednak pamiętać, że zbiornik koniecznie musi należeć do Państwa lub być w dzierżawie. Muszą również posiadać aktualne badania techniczne UDT. Kierowca przed tankowaniem ma prawo zobaczyć dokumentu potwierdzające własność zbiornika Klienta, w przypadku ich nieposiadania kierowca autocysterny może odmówić dostawy gazu / zatankowania.

Czy muszę przygotować dojazd autocysterny do zbiornika?

Tak – Odległość autocysterny nie może przekraczać 30 m od umiejscowienia zbiornika. Dojazd musi być przejezdny dla kierowcy autocysterny o ładowności 20 ton.

W jaki sposób usprawnić dostawę gazu?

Zgodnie z informacją dostarczoną do Klienta dzień przed dostawą, bylibyśmy bardzo wdzięczni aby Państwo ułatwili proces dojazdu i napełnienia gazu poprzez otwarcie bramy wjazdowej, informacje, które uproszczą dojazd kierowcy informując o takich rzeczach jak – niebezpieczny, wąski, ciasny dojazd czy nawet brak utwardzonej drogi. Takie uwagi można wypisać w formularzu podczas zamawiania gazu przez naszą stronę internetową lub poprzez skontaktowanie się bezpośrednio z kierowcą dzwoniąc na przekazany numer telefonu lub przesłanie wiadomości sms. Kolejną rzeczą, którą należy zrobić to zadbanie o to, aby dojazd nie sprawił problemu z dojazdem do zbiornika. W przypadku, gdy posiadają Państwo zwierzęta – należy je zamknąć na czas dostawy. Prosimy również o szczegółowe sprawdzenie formularzu zamówienia, czy dane adresowe zostały wprowadzone poprawnie.

Jaki jest koszt dostawy gazu?

Standardowe dostawy gazu płynnego do zbiornika są darmowe. Istnieje możliwość przyśpieszonej dostawy, natomiast przed zamówieniem gazu należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta, aby dowiedzieć się więcej na ten temat oraz czy istnieje realne zagrożenie przez sytuacje niezależne od nas, że dostawa może nie dotrzeć na czas.

  • Do 48 godzin – w przypadku, gdy dostarczymy gaz do Państwa we wskazanym terminie uznanym jako priorytet, zostanie do rachunku doliczny dodatkowy koszt – 300,00zł brutto. Jeżeli natomiast nie uda nam się zrealizować zamówienia we wskazanym terminie, różnica zostanie zwrócona na konto Klienta – 300,00zł.

Przypominamy, że nie istnieje żadne roszczenie prawne w sprawie zachowania wskazania konkretnego terminu dostawy. Są sytuacje, w których niestety nie mamy wpływu na niektóre sytuacje.

Czy mogę zostać obciążony dodatkowymi kosztami?

Może pojawić się sytuacja, w której Klient zostanie obciążony dodatkowymi kosztami za dostawę gazu propan do zbiornika. Jest nią m.in. brak dokumentów własności zbiornika. W przypadku gdy istnieje ryzyko, że zbiornik nie należy do Państwa wówczas kierowca może poprosić o pokazanie dokumentu własności dla potwierdzenia. Jeśli okaże się, że faktycznie zbiornik nie jest Państwa własnością, wtedy GazHelp.pl będzie rościł sobie zwrot kosztów za transport mimo braku procesu napełnienia zbiornika.

Zamówiłem więcej gazu do zbiornika niż powinienem. Co w takiej sytuacji?

Oczywiście rozumiemy, że mogą się pojawić się przypadki, w których Klient pomyli się przy uzupełnianiu formularza zamówienia gazu i zrealizuję większą ilość niż powinien. W takich przypadkach posiadamy wydruku potwierdzające daną sytuacje z autocysterny – całkowita różnica zostanie zwrócona na konto Klienta.

Jakie są formy płatności za dostawę gazu?

Na naszej stronie internetowej następującymi metodami płatności są:

  • BLIK
  • Przelewy24
  • przelew na numer konta bankomatowego XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX. Na wpłatę oczekujemy 3 dni, po danym okresie oczekiwania realizacja zamówienia będzie już nierealna i należy złożyć zamówienie ponownie.

Serwisem obsługującym szybkie płatności są przelewy24.pl.

Czy cena wskazana w koszyku jest ceną ostateczną?

Tak, jest to cena ostateczna. W tę kwotę wliczony jest podatek VAT 23%. Nie doliczamy żadnych dodatkowych opłat za transport – jest ona całkowicie darmowa. Zapewniamy, że po zakończeniu procesu płatności dodatkowe koszta nie zostaną naliczone do Państwa rachunku.

W jaki sposób jest dostarczana faktura?

Faktury dostarczane są wyłącznie drogą elektroniczną na wskazany adres w formularzu zamówienia gazu.